Maaherrantien Vantaanjoen ylittävän vanhan teräsristikkosillan purkaminen käynnistyi maaliskuussa bussiliikenteen siirryttyä kiertoreitille. Alun perin Herttoniemen satamaradan käyttöön rakennettu silta on viime vuosina ollut bussiliikenteen käytössä. Säännöllinen junaliikenne lakkasi jo 1990-luvun alussa. Vanhan sillan tilalle rakennetaan uusi silta pikaraitioliikenteelle ja pyöräilylle.
Pikaraitiotien valmistuminen muuttaa Maaherrantien joukkoliikennekaduksi, joka on ainoastaan pikaraitioliikenteen sekä jalankulun ja pyöräilyn käytössä. Maaherrantien osuus raitiotiestä on sepeli- tai nurmiraidetta, jonka päällä ei voi ajaa autoilla. Oulunkylän aseman kohdalla tehdään paljon vaihtoja pikaraitiotien ja junan välillä. Lisäksi aseman pysäkki on pikaraitiovaunujen ajantasauspysäkki. Raitiovaunujen ohitse ei voi ajaa niiden seisoessa asemalla, joten autoliikenne siirretään muille reiteille.
Teksti: Susan Wilander